Borrelia Elispot

Czas otrzymania zestawu: 1-3 dni robocze
Czas oczekiwania na wynik: 4-5 tygodni
Materiał do badania: próbki surowicy krwi
Opcje: brak
1 150,00 zł

9997 Przedmioty

Pełen opis badania

Infekcje Borrelia nie tylko wykazują humoralną odpowiedź immunologiczną przez przeciwciała, ale mogą jednocześnie aktywować limfocyty T. Gdy Borrelia burgdorferi przestanie być aktywna, odpowiedź immunologiczna limfocytów T powinna zaniknąć.

Nie jest możliwe kontrolowanie powodzenia leczenia przez przeciwciała Borrelia, ponieważ „miano” przeciwciał może utrzymywać się we krwi przez lata. Niedawne infekcje Borrelia burgdorferi wytwarzają przeciwciała po tygodniach, a czasem nawet ich nie wykazują.

Test odzwierciedla aktualną aktywność Borrelia burgdorferi w przewlekłych i niedawnych zakażeniach Borrelia burgdorferi.

EliSpot jest bardzo czuły i może wykryć nawet jedną komórkę T reagującą na Borrelia burgdorferi. Dzięki temu EliSpot jest jednym z najbardziej czułych dostępnych testów komórkowych. Jest od 20 do 200 razy bardziej czuły niż konwencjonalny test ELISA.

EliSpot wykazuje podobną czułość jak analiza RT-PCR (Real Time PCR), ale wykrywa wydzielane białko zamiast mRNA (RNA informacyjnego). Test może być pomocny podczas monitorowania terapii. Wynik EliSpot powinien być zwykle ujemny około 4 do 8 tygodni po zakończeniu skutecznej terapii.

Pozytywne reakcje w EliSpot pokazują obecne aktywne infekcje przeciwko:

• Borrelia burgdorferi
  • Borrelia miyamotoi
  • Anaplasma / Ehrlichia
  • Bartonella henselae
  • Babesia microti
  • Chlamydia pneumoniae
  • Chlamydia trachomatis
  • Mycoplasma pneumoniae
  • Yersinia
  • Wirus Epsteina-Barra (EBV)
  • Wirus opryszczki pospolitej (HSV 1/2)
  • Cytomegalowirus (CMV)
  • Wirus Varizella Zoster (VZV)
  • Candida albicans
  • Mieszanka peptydów Aspergillus 1 i 2

Badane antygeny:

• Borrelia burgdorferi Fully Antigen: Borrelia burgdorferi B31  szczep referencyjny (Borrelia burgdorferi sensu stricto)
  • Mieszanka peptydów Borrelia burgorferi: OspA z Borrelia b. sensu stricto, Borrelia afzelii, Borrelia garinii + natywny OspC + rekombinowany DbpA
  • Borrelia burgdorferi LFA-1 (antygen funkcji limfocytów 1): własne białko organizmu + Borrelia burgdorferi sensu stricto (wspólny epitop). Często związane z chorobami autoimmunologicznymi: kolagenozą, reumatoidalnym zapaleniem stawów, zapaleniem naczyń (ANA, przeciwciała CCP, ANCA).

Do badania wykorzystywana jest próbka krwi.

Badanie należy wykonać 6-8 tygodni po zakończeniu leczenia antybiotykowego.
W przypadku chęci wykonania któregokolwiek z powyższych badań, prosimy o kontakt na info@drcubala.com

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

7 innych badań w tej samej kategorii:

„Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych osobowych i wyrażam zgodę na ich przetwarzanie” - "Klauzula informacyjna"