Panel PANDAS

Czas otrzymania zestawu: 1-3 dni robocze
Czas oczekiwania na wynik: 4-5 tygodni
Materiał do badania: próbki surowicy krwi
Opcje: brak

9991 Przedmioty

Pełen opis badania

Badanie wykonywanie w kierunku diagnozowania autoimmunologicznego pediatrycznego zespołu zaburzeń neuropsychiatrycznych po infekcji Streptococcus (w skrócie PANDAS).
PANDAS to skrót od „Pediatric Autoimmne Neuropsychiatric Disorder Associated with Streptococcal Infection” - dziecięce autoimmunologiczne zaburzenie neuropsychiatryczne związane z zakażeniem paciorkowcami. Stan ten został po raz pierwszy opisany przez dr Susan Swedo w National Institutes of Mental Health w 1998 r. PANDAS opisywano jako zaburzeni obsesyjno kompulsywne (OCD) z ostrym początkiem  i / lub tiki ruchowe u dzieci z niedawną infekcją paciorkowcami. Kliniczne istnienie PANDAS zostało opublikowane w badaniu z 2002 roku, wykazującym związek czasowy paciorkowcowego zapalenia migdałków gardłowych (paciorkowce z grupy A) i nagłego wystąpienia OCD u 12 dzieci. U wszystkich 12 dzieci leczenie antybiotykami spowodowało szybkie zmniejszenie objawów OCD. PANDAS zaliczane są do jednego ze schorzeń ze spektrum zaburzeń neuropsychiatrycznych wywołanych infekcją paciorkowcami grupy A i autoimmunizacją.

Badane parametry:
Test lateksowy StreptoColor
Przeciwciała przeciw streptolizynie O (ASLO)
Przeciwciała przeciw streptodornazie B (DOR-BAR)
Przeciwciała IgG przeciw streptokinazie (anti-SK IgG)
Przeciwciała IgG przeciw otoczkowym antygenom polisacharydowym Streptococcus pneumoniae (anti-PCP IgG)
Przeciwciała IgG przeciw streptokinazie i streptodornazie (anti-DS IgG)
Przeciwciała IgG przeciw deiminazie argininy Streptococcus pyogenes (anti-arcA IgG)
Przeciwciała IgG przeciw transketolazie Streptococcus pyogenes (anti-tkt IgG)
Przeciwciała IgG przeciw hyaluronidazie Streptococcus pyogenes (anti-HL IgG)

Badanie wykonywane z próbki surowicy krwi.
Innym rodzajem badania wykonywanym w USA w kierunku PANDAS/PANS jest badanie Panelu Cunningham. Szczegółowe informacje nt. badania i jego wykonania można otrzymać mailowo po kontakcie na info@drcubala.com

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

7 innych badań w tej samej kategorii:

„Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych osobowych i wyrażam zgodę na ich przetwarzanie” - "Klauzula informacyjna"