Panel ENCEFALITIS

Czas otrzymania zestawu: 1-3 dni robocze
Czas oczekiwania na wynik: 4-5 tygodni
Materiał do badania: Surowica z krwi
Opcje: brak
4 710,00 zł

994 Przedmioty

Pełen opis badania

Badanie wykonywanie w kierunku diagnozowania PANDAS i PANS.

PANDAS to skrót od „Pediatric Autoimmne Neuropsychiatric Disorder Associated with Streptococcal Infection” - dziecięce autoimmunologiczne zaburzenie neuropsychiatryczne związane z zakażeniem paciorkowcami. Stan ten został po raz pierwszy opisany przez dr Susan Swedo w National Institutes of Mental Health w 1998 r. PANDAS opisywano jako zaburzeni obsesyjno kompulsywne (OCD) z ostrym początkiem  i / lub tiki ruchowe u dzieci z niedawną infekcją paciorkowcami. Kliniczne istnienie PANDAS zostało opublikowane w badaniu z 2002 roku, wykazującym związek czasowy paciorkowcowego zapalenia migdałków gardłowych (paciorkowce z grupy A) i nagłego wystąpienia OCD u 12 dzieci. U wszystkich 12 dzieci leczenie antybiotykami spowodowało szybkie zmniejszenie objawów OCD. PANDAS zaliczane są do jednego ze schorzeń ze spektrum zaburzeń neuropsychiatrycznych wywołanych infekcją paciorkowcami grupy A i autoimmunizacją.

PANS to skrót od Pediatric Acute-onset Neuropsychiatric Syndrome (Zespół ostrych dziecięcych zaburzeń neuropsychiatrycznych), gdzie przyczyna jest inna niż zakażenie paciorkowcami. Do nich można zaliczyć infekcje bakteryjne czy wirusowe.

W skład panelu wchodzą poniższe badania/panele:

• Panel PANDAS,
  • Panel zoonoz z boreliozą,
  • Panel wirusowy,
  • Przeciwciała przeciw-Mycoplasma pneumoniae IgG IgM IgA,
  • Przeciwciała przeciw-Chlamydia pneumoniae IgG IgM IgA,
  • Przeciwciała przeciw-Aspergillus IgG IgM.

Badanie wykonywane z próbki surowicy krwi.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

7 innych badań w tej samej kategorii:

„Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych osobowych i wyrażam zgodę na ich przetwarzanie” - "Klauzula informacyjna"